top of page
  • Writer's pictureAdmin

Seebensee - poklad severního Tyrolska

Byl čtvrtek odpoledne a v pátek mělo být volno. Plány na víkend jsme se ženou zatím neměli. A tak nás spontánně napadlo, že vyrazíme na víkend do Rakouska. Místo jsme vybrali náhodou za pomoci sociálních sítí a přiložením prstu na náhodné místo na mapě. To jsme ještě nevěděli, že za pár hodin zažijeme dost možná jednu z nejhezčích podívaných na světě.

Jelikož do Rakouska vyrážíme vždy mezi 4-5 hodinou ranní, přijeli jsme zhruba kolem desáté dopoledne do Ehrwaldu. Po cestě si chci vždycky pár minut dáchnout, abych byl ready na celodenní tůry. Naštěstí bylo moc příjemně, celkem teplo, ale stále jste cítili, že je ráno. Tak jsem se na chvíli položil na lavičku na malebném náměstíčku uprostřed Ehrwaldu.

Po krátkém odpočinku jsme se vydali na tůru na Ehrwald Alm, odkud jsme následně pokračovali na Seebensee. Fun fact - Alm znamená v překladu "horská pastvina". Protože jsme zvyklí každý den v Rakousku navštívit minimálně jedno místo, používáme většinou k prvnímu výstupu lanovku.

- TIP -

Bohužel i díky tomu nás návštěva Rakouska přijde vždy na více peněz. Řekl bych, že lanovky jsou pro nás za jídlem druhou největší nákladovou položkou při každé návštěvě Alp. Pokud plánujete výlet, určitě se nejprve podívejte na webové stránky, ať víte, jaké náklady na vás čekají. Na druhou stranu z lanovky máte vždy naprosto úžasný pohled na celé okolí!

Po vyjetí na Ehrwald Alm se před námi rozprostřel takovýto výhled (video níže).

Tam kde video začíná, tam je levá strana našeho směru. A za těmi špičatými vršky se již nachází Zugspitze, který je s 2962 metry nejvyšší horou Německa. Následuje asi 30-40 minut cesty na Seebensee směrem rovně po cestě, která se následně stáčí o zhruba 180 stupňů doprava. Na fotce níže můžete vidět foto směrem zpět. Foto opět zabírá hranice Zugspitze.

Seebensee - Zugspitze - Ehrwald Alm
Zugspitze - Ehrwald Alm

My ale pokračujeme dále. Po dalších 15-20 minutách jsme dorazili k horské chatě, kde jsme se občerstvili. Čekali jsme ještě delší cestu, odhadoval jsem dalších 20 minut. Jaké pak bylo překvapení, když jsme po pěti minutách došli k našemu cíli cesty Seebensee.

Seebensee
Seebensee Kuh

To že Seebensee není naše cílová destinace, jsme se dozvěděli, až když jsme tam přišli. Podívejte se na fotkách výše do kopců, třeba za tu stračenu. Možná po levé straně uvidíte bílou linii, která připomíná cestu. Pokud ji nevidíte, tak vězte že tam cesta je. A teprve až na jejím konci se nacházel cíl naší cesty - Coburger Hütte. Jelikož je to dalších 40 minut do příkrého svahu, tak jsme se po zdolání odměnili pivkem a typickým tyrolským pokrmem zvaným Gröstl (Tiroler Gröstl).

Coburger Hütte und Tiroler Gröstl
Coburger Hütte Seebensee

- TIP -

Gröstl je jednoduché tradiční tyrolské jídlo, takové "co dům dal". Jelikož ale tyrolský dům běžně dává slaninu, hovězí, špek, vajíčko a další chuťovky, stojí to opravdu za to!

Najedli jsme se, pokochali se dalším nezapomenutelným výhledem a vyrazili jsme zpět.

Po cestě zpět jsme už nefotili. Důvod? Chytla nás pořádná průtrž mračen. Jestli se v Česku říká že "padají trakaře", tak teda nevím, co padalo tady. Během 5 minut jsme byli durch. Samozřejmě bez pláštěnek (za to bych si nafackoval). Naštěstí jsme stihli dojít k die Hütte pod jezero Seebensee, o které jsem mluvil výše. Tam jsme přečkali zhruba hodinku, dali si čaj a po vyjasnění jsme opět vyrazili na cestu. Sice již nepršelo, ale jít promáčený v botách plných vody není úplně příjemné.

- TIP -

Změny počasí jsou ve vyšších nadmořských výškách celkem rychlé a běžné. Pokud se chystáte do Rakouska na tůry, nezapomeňte se pořádně vybavit. Nemusíte se vybavit nijak draze. My máme většinu věcí z Decathlonu - termo trika (vždy jedno na převlečení), fleecovou mikinu, větrovku, ideálně kotníkové boty a hlavně, hlavně pláštěnku!

Z Ehrwaldu jsme odjeli zhruba kolem 4 hodiny směrem na náš penzion. Vždy rádi bydlíme trošku dál od míst, kam jedeme, protože tak máme možnost poznat ještě kousek Rakouska navíc.

Následující den jsme se vydali na Zugspitze a to velmi strastiplnou cestou, se kterou jsem tedy rozhodně nepočítal. Ale o tom až zase příště.

Pozn.:

Vždy si před cestou dobře prostudujte plán trasy. Rakousko má díky vysokým horám hlavní trasy pouze v údolích a jeho silniční síť je v Alpských oblastech relativně řídká. Pokud se určitý úsek hlavního tahu opravuje, počítejte s dlouhými kolonami, případně si najděte adekvátní objížďku.

Níže najdete Google mapu s trasou až k cílové destinaci.

V době psaní toho článku je uzavřená komunikace na pomezí hranic Německa a Rakouska mezi Garmisch-Partenkirchen a Ehrwaldem. Je proto nutné zvolit východní či západní objížďku. Nasměrování na obě tyto objížďky začíná už u Mnichova! Objížďka nyní přidává zpoždění zhruba 45 minut.